Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week 2024, cel mai important eveniment de moda din Romania, incepe maine si are loc intre 15-18 octombrie, transformand centrul Bucurestiului intr-un podium vibrant cu ecouri globale. Evenimentul aduce designul romanesc alaturi de marile capitale ale modei. Printre partenerii institutionali ai evenimentului se numara Ambasada Italiei, Italian Trade Agency, dar si Camera Nazionale della Moda Italiana, organizator Milano Fashion Week®.
Evenimentul conecteaza designeri, cumparatori, publicatii, mass media si universitari pentru a sustine moda din Romania si regiune. Evenimentul aduce impreuna branduri, designeri locali si potentiali cumparatori internationali, promovand „Made in Romania” pe scenele globale. Opt reviste internationale din cinci tari si peste 40 de buyeri si showroomuri au confirmat participarea, alaturi de designeri din Georgia, Ucraina si Italia, dar si stilisti, influenceri si fotografi din patru tari.
RUNWAY FASHION SHOWS
Cele mai noi colectii ale unor designeri romani sau din Europa de Est vor putea fi admirate in show-uri live, care vor avea loc atat in cladiri istorice, cat si spatii neconventionale, construind un veritabilfashion district in centrul capitalei.
La Palatul Regal, in sala Tronului, vor avea loc show-urile Litkovska, Gudu, Keburia, Murmur, Carmen Secareanu, Rhea Costa, Ami Amalia, Katea Gri si Elena Reva. Invitatul special al primei zile este Romeo Gigli si designerul casei Alessandro dei Benedetti. In Sala de Marmura de la Casa Presei Libere va avea loc un show spectaculos semnat Nissa. La S.E.N.A.T. Gallery se va putea vedea colectia Manuri, iar la Nicodim Gallery sunt prezentate creatiile Almaz.
Ambasada Italiei la Bucuresti gazduieste show-ul vedeta al evenimentului, colectia faimoasei case internationale Ermanno Scervino.
Aceste show-uri sunt dedicate invitatilor la eveniment, dar in acelasi timp, vor exista si manifestari dedicate publicului larg, intr-un carusel de experiente inedite pentru Bucuresti.
Fashion Area BFW
Piata George Enescu devine punctul central pentru pasionatii de moda pentru 16 si 17 Octombrie, oferind live streaming pe un ecran gigantic al tuturor show-urilor din cadrul Fashion Week. Vizitatorii se pot bucura de activari interactive, zone de lounge si bar, alaturi de partenerii evenimentului: adidas, Glo, Glow Healthy, Fashion Days, Banca Transilvania, NN, Pepsi si Peroni.
Zona Mercedes Benz va expune doua automobile, alaturi de o galerie ce exploreaza legatura dintre masini si moda. Intrarea este gratuita pentru persoanele de peste 18 ani, cu inregistrare pe https://mbbfw.ro/fashion-area/.
EXPOZITII SI INSTALATII DE MODA
Fashion Space la Galateca, deschis publicului pe 16 si 17 Octombrie intre 12:00-19:00.
O instalatie speciala, numita Ressurected Wardrobe, va evidentia creativitatea a cinci branduri romanesti — V:PM, Borbala, ARSENE, VOL by Bianca Taban si Medeea — care vor expune piese din colectiile lor si doua tinute upcycled realizate impreuna cu Auchan. In cadrul Fashion Space, va fi prezent si brandul ucrainean Kacharovska, renumit pentru incaltaminte si accesorii de calitate.
Moldavian Corner la Artmark, deschis in perioada 15-18 octombrie, intre orele 12:00-19:00.
Moldavian Corner prezinta identitatea distincta a modei moldovenesti prin instalatii creative. Designeri precum Constanzia Yurashko, Valentina Vidrascu, Yulia Efros si Liudmila Storojuc aduc interpretari rafinate ale designului contemporan, combinand traditia cu inovatia si evidentind creativitatea avangardista a modei moldovenesti.
Fashion Panorama –The Italian New Wave, expozitie curatoriata de Vogue Italia, Galeria 2/3, deschisa publicului in perioada 16-29 Octombrie intre orele 12:00 – 20:00.
Fashion Panorama este o expozitie itineranta ce exploreaza moda italiana contemporana prin viziunea a 10 branduri unice. Intr-o lume in care moda joaca un rol tot mai important in definirea identitatii, aceste branduri combina traditia cu inovatia, redefinind italienitatea. Expozitia dezvaluie universul personal al fiecarui brand, oferind o perspectiva asupra evolutiei lor si a modului in care spun povestea Italiei de astazi.
Talk With a Stranger by Seen Users la MNAR – Sufrageria Regala, deschisa in perioada 16-17 Octombrie intre 11:00 – 18:00.
Instalatia “Talk with a Stranger” invita vizitatorii sa reflecteze asupra schimbarilor in comunicare in era digitala, evidentind declinul conversatiilor telefonice in favoarea mesajelor text. Proiectul exploreaza legatura dintre moda si arta, provocand spectatorii sa regandeasca rolul hainelor in definirea identitatii.
EDUCATIE SI SUSTENABILITATE
Conferinta de Sustenabilitate FASHION IMPACT, care va avea loc pe 16 octombrie in Sufrageria Regala a Palatului Regal, reprezinta un eveniment de referinta in cadrul MBBFW, care va reuni la aceeasi masa designeri, producatori, experti internationali in sustenabilitate, autoritati din Romania si Italia, specialisti in reglementari privind green claims, dar si reprezentanti ai marilor companii multinationale si KOLs dedicati unui viitor sustenabil in moda si lifestyle.
NABA Talks, o serie de intalniri intre profesorii Valentina Torricelli (profesor la NABA Milano si fondator TrendingNOW) si Valeria Battel de la NABA Milano, care vor oferi informatii asupra evolutiei retailului in era digitala, si studentii UNARTE si UAD.
TRADE SI DESIGNERS SHOWROOM
In data de 18 Octombrie, designerii prezenti in cadrul Fashion Week-ului au oportunitatea de a discuta aplicat si a-si prezenta colectiile catre cei peste 40 de buyeri internationali sositi in Bucuresti pentru eveniment. Printre acestia se afla reprezentanti ai unor mari lanturi de retail, department stores si showrooms din Milano, New York, Londra, Paris sau Osaka.
Sustinerea evenimentului
Sponsor titular Mercedes-Benz.
Parteneri institutionali: Camera Nazionale della Moda Italiana, Ambasada Italiei, Italian Trade Agency, Primaria Capitalei/ARCUB, Istituto Italiano di Cultura di Bucarest, Confindustria, Ambasada Moldovei, Ambasada Ucrainei, Ambasada Georgiei.
Parteneri academici: UNArte, NABA, UAD, Partener de sustenabilitate Auchan.
Parteneri principali: Banca Transilvania, Fashion Days, Raffaello, glo, Baneasa Shopping City, Filorga, Glow Healthy, Isdin.
Parteneri: NN, Peroni, Pepsi, Vodafone, adidas, Schwarzkopf Professional, PUPA Milano, Wizz Air, Anastasia Beverly Hills, Endorphin Lab, Terminal of Fashion, Evian, Martini, Euromedia, Carpet & More, Divani & Sofa, Bucharest Airports, Media Trust.
Official Knowledge Partner: Ernst&Young.
Despre Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week
Bucharest Fashion Week este primul eveniment de moda international din Romania, dedicat promovarii designerilor locali si transformarii „Made in Romania” intr-o eticheta apreciata international. Acest eveniment extraordinar reuneste creatorii de moda, potentialii clienti, profesionistii din industrie si pasionatii de moda pentru a sarbatori arta modei si a favoriza networking-ul la nivel global. Bucharest Fashion Week 2024 va avea loc pe 15 si 18 octombrie 2024, in locatii emblematice din centrul Bucurestiului, Romania.
https://www.instagram.com/mbbfw_official
Contact de presa:
Iulian Iovanescu | iulian@creativemarket.ro | tel. 0743 054 319